Att Julstök & Uppesittarkväll

Nu har det pysslats i vår annars så lugna vrå här på körfältet. Bingolottos uppesittarkväll, blandat med julklappsinslagningar och pärlplattsläggning.
Jag måste säga att jag är av den bestämda åsikten att om man sliter i 6 timmar för att pyssla ihop en julklapp, så ger man ju inte gärna bort den så lätt. Jag funderar på att gömma den någonstans i Östersund, gärna i typ torvalla eller valla eller någon annanstans långt ifrån där vi ska fira, och rita en karta och låta dom leta efter den om dom vill ha den. Eller ännu bättre, skit i kartan. Vill dom ha den, får dom fan leta på egen hand.
Det var ju naturligtvis inte bara stön och slit och gråt att göra den här. Det var faktiskt riktigt mysigt, och kikade, som sagt, på Bingolottos Uppesittarkväll. Jag tror minsann att det var minst sju år sedan jag senast såg en uppesittarkväll, och faktiskt spelade också. Det var väl inte någon världsomvälvande upplevelse, direkt, men det var mysigare än vad jag trodde. Fast vi vann ju inget, men det gör inget, för så här blev resultatet av vår platta av pärlor i olika färger:


Man får inte en femma om man listar ut vad det föreställer, men det skadar inte att gissa ändå. Det är lite som en rolig lek, kan man säga.




Nej nu, govänner, ska jag sova. Sen ska jag vakna, och öppna julklappar. Det gillar jag.

God Jul.

Kommentarer
Postat av: Anonym

!Popstar!

2009-12-24 @ 13:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0