Att stadens gator.

Jag var utomhus under dagtid idag, för ovanlighetens skull. Det börjar bli riktigt mysigt ute nu, med en massa snö och julgrejer och skit. Det är bra. När jag var nere och vandrade skulle jag höra av mig till en kompis som jag skulle möta, men jag märkte att jag hade glömt mobilen hemma. Det jag gjorde var att först försöka leta upp någon jag kände som jobbar nere på stan och be att få låna dennes telefon, men just idag var det visst ingen av mina kamrater som jobbade, go figure. Så jag bestämde mig för att ta en tur genom de butiker där min vän troligast skulle tänkas uppehålla sig, men utan resultat. Efter en halvtimmes letande fick jag syn på en telefonkiosk, och jag trakade in och gjorde mitt samtal.
Det var kanske 12 år sedan jag sist stog i en telefonkiosk och skulle ringa på riktigt. Helt sjukt att dom fortfarande finns och faktiskt funkar. Jag sätter 20 spänn på att jag måste ha sett ganska dum ut, för vem fan ställer sig i en telefonkiosk numera? Troligtvis bara jag.

Det bästa med den här turen var dock inte telefonkiosken, utan det faktum att jag känner mig piggare än vad jag har gjort sen jag inte fick åka till japan. Jag ska nog vaandra utomhus under solljus fler dagar känner jag. Och sen när jag får mitt träningskort ska jag träna som en demon, och bli starkare än en armé. Näe inte riktigt, men träna ska jag iaf se till att göra.


Jag gillar vinter och jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0