Konsumera mera

Eller snarare tvärtom, är precis vad jag ska göra har jag bestämt mig för.
Eftersom att jag fortfarande inte har något jobb, och inte än har hört något från de andra jobben jag har sökt, råkar det te sig som så att jag är fattig. Jag har inga (egna) pengar alls att leva mitt liv på, och har därför kommit fram till en plan. Den är väldigt simpel, och går helt enkelt ut på att jag ska alstra så lite utgifter och så mycket inkomster som jag bara kan, t ex genom att:

  • Bara leva på mat som finns här hemma
  • Gå istället för att åka buss (inom rimliga gränser. Jag går t ex inte till Iggesund)
  • Försöka komma igång med tryckandet av mina tishor för att i sin tur sälja dom, och därmed generera inkomst
  • Ge folk asbra pärlplattor i födelsedagspresent/julklapp, istället för att köpa saker
  • Ge fan i spriten, och diverse krogar med inträde
  • Ge fan i garderober på krogen. Det blir nog svettigt, men värt det. Eller skitkallt, men värt det.
  • Börja gymma så snart som möjligt så att jag kommer i form för att i sin tur kunna sälja min kropp på gator och torg, och därmed generera inkomst
  • Ge fan i att boosta min Magic-lek, även fast jag verkligen verkligen vill
  • Sälja en del saker jag inte behöver, och därmed generera inkomst
  • Investera i en hamster som skiter guld, och därmed generera inkomst
  • Ta körkortet, för att lättare kunna få jobb, och därmed generera inkomst
  • Se till att inte ringa, utan bara sms:a (och det endast genom telias nät). Om det inte är livsviktigt.
  • Råna en bank, misslyckas och hamna i fängelse, få ett fängelsejobb, och därmed generera inkomst
  • Inte bli lurad av försäljare
  • Låta framtida resor till sthlm sponsras av min flitigt arbetande mor.
  • Inte tatuera mig
  • Göra högskoleprovet för att lättare komma in på en bra utbildning, och därmed generera utgifter och kunskap, vilket i sin tur kommer leda mig till ett välbetalt arbete, som jag trivs med, och därmed generera stor inkomst
  • Smälla upp ett stånd på någon marknad och kränga leksaker från förr, som i själva verket bara är kottar, och därmed generera inkomst
  • Gå tillbaka i tiden, och låta bli att säga upp mig från mitt gamla jobb
  • Köpa massvis med energidrycker och kränga dom till överpris åt kidz under 15, för det är tydligen åldersgräns numera, och därmed generera blygsam inkomst
  • Sluta intressera mig för saker, för intressen kostar pengar.

Jag gillar att hålla mina listor korta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0