Filantropen

När man vaknar såhär tidigt om mornarna så finns det förvånansvärt lite saker att göra, ty - hör och häpna - det är faktiskt ingen annan som är vaken såhär tidigt utan en god anledning. Så, vad gör man?
Många kanske tar sig tid att avnjuta en lång frukost med nykokt kaffe, en god tidning (eller varför inte en god läderinbunden bok, om t ex arabisk svartmagi för/emot kärlekskranka), några kokade ägg osv. En del andra kanske beslutar sig för att somna om. Vissa tar sig tid att begrunda.
Just idag tillhör jag den tredje kategorin (även om jag så småningom kanske sållar mig till kategori ett). Jag har kikat runt i andra människors bloggar, ansiktsböcker och andra hjälpmedel för att exponera sina liv och kommit till insikten om att andra verkar ha ett sundare förhållande till vänner, och människor i regel, än vad jag har. Kan det här stämma? Är jag en dålig människa?
Jag vill gärna ha en god relation till människor, men allt för ofta känner jag mig rätt elak, och dålig. Det vill jag inte vara. Jag vill vara en god vän och medmänniska. Tänka innan jag talar, tänka innan jag beter mig, tänka innan helt enkelt. Jag ska nog börja se över det här litegrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0