En asbra rubrik

Igår eftermiddag satt jag och skummade igenom platsbanken efter lediga jobb som jag skulle kunna ta direkt, och jag fann följande intressanta:
  • Caféansvarig på Bilbolaget (Det låter kanske som ett bigshot-jobb, men man brer mackor och kränger skiten ungefär, plus att jag bor kanske fyra minuter gångavstånd därifrån.)
  • Överläkare
  • Neuropsykolog
  • Socionom/Kurator till kvinnojouren
  • 15 nya platser på mitt gamla jobb
Jag har ett vagt (näe förresten, inte vagt över huvud taget) minne av att jag pratade med mitt gamla jobb och bad att dom skulle höra av sig om det dök upp någon ledig plats. Det här samtalet ägde rum för ungefär två veckor sen. Vad hände under dom två veckorna undrar jag? Bestämde sig helt plötsligt en person om dagen för att avgå? Eller är det chefen som springer runt med kurare-pilar?
Tveksamt, säger jag, och funderar vidare på att dom kanske redan visste det här när jag ringde, men beslöt sig för att inte säga något. Antingen det, eller så råder total förvirring på bygget, vilket inte är helt otroligt, med tanke på vart det är jag har jobbat.
Nu kanske man sitter och funderar på varför jag skriver en massa skit om stället där jag vill ha jobb. Det funderar jag också på. Men det är roligare att blogga om man har något att klaga på, har jag märkt.
I vilket fall ringer jag dit igen och hör efter om jag kan få knipa en plats, och dom svarar att dom ska överlägga för att sedan höra av sig. Samtalet kommer inom kort, och beskedet lyder:
"Något företräde i kön får du inte för att du har jobbat här tidigare, men du är mycket välkommen att ansöka igen, som de andra".
Fair enough kanske, men vafan. Varför får inte en som redan jobbat där företräde? Jag har känslan av att när man lägger ut en annons på platsbanken är det för att det saknas folk på arbetsplatsen. Varför då ta in folk som behöver två veckors utbildning för att kunna ens komma igång med arbetet? Är inte det lite som att typ säga att man ska bygga ett hem åt alla hemlösa, sen ställa sig och pissa dom i ansiktet istället?

Näe, så farligt är det inte kanske, men det var kul att skriva.
Hoppas jag får jobbet nu bara.

Kommentarer
Postat av: Fiah

HAHAHA! Dom i ett jävla litet nötskal. Vad fan ska dom me alla nya till, de är ju rädd för förändringar? :O Du äger alla newbiesar!

2009-11-03 @ 17:28:40
URL: http://sofiasmemory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0