Fantasi, fantaså.

Sådär ja, nu ska jag nog få tillbaka min dygnsrytm. Jag somnade ungefär halv tolv inatt, efter att slugt nog använt mig av glass som sömnmedel. Vaknade dock runt två, och låg och halvdrömde/fantiserade. Bl a om att jag och någon annan blev utvalda för häftiga experiment av världsregeringen, däribland tidsresande. Vi hade till vår hjälp Carl von Linné, numera klädd i en väldigt osexig Magnum P.I-inspirerad outfit, bestående av en rosa skjorta, sandfärgade shorts (naturligtvis smaklöst korta), stora pilotbrillor, mörkt hår med bortsvettat hårvax, sandaler samt en stor fet cigarr. Och en väldigt häftig svensk dialekt.

Hur som haver.
Jag lyckades somna igen, inte så långt efter jag hade fantiserat klart om actionfyllda botaniker, men vaknar igen 05.00, och bestämmer mig för att kliva upp istället för att kanske råka somna om och sova fram till ragnarök.
Om jag inte får tillbaka något grepp om tid efter det här, då vet jag inte.


Jag blev förresten lite nyfiken att läsa på om Carl von Linné alldeles nyss, och läste att hans namn tydligen förkortas ned till bokstaven L i angivelser av vetenskapliga artnamn. Det här gör honom till den enda författaren som kan kortas ned till en bokstav, vilket enligt mig är helt sjukt. MADSKiLLZ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0