Teknikens blunder.

Okej, visst, jag gillar teknik och prylar och sånt, men finns det nånting jag avskyr, alla kategorier, är det fan skrivare och deras tillverkare.
Jag tänkte att jag skulle skriva ut en blankett idag, som jag kunde fylla i, för att i sin tur skicka in till mitt försäkringsbolag och få tillbaka lite cash. Tji fick jag, ty bläcket var slut i skrivaren, när det konstigt nog fanns kvar för någon vecka sen bara. Skitsamma tänker jag, jag får väl köpa en ny bläckpatron (eller snarare fick min mor göra det:D) tänkte jag. Jag traskar ner på stan, kikar in på clas ohlson, och köper mig en patron som klart och tydligt ska passa till min skrivare.
Nu kommer vi till den bästa biten med skrivare - Att faktiskt med framgång lyckas byta patroner.
Även fast jag redan vet hur man byter bläckpatron följer jag noggrant beskrivningarna, för att med gott samvete kunna klaga på produkten, eftersom jag redan vet att skrivare aldrig funkar som dom ska. Allt går som smort ända till sista fasen av patronbytet. Där får jag meddelandet att min bläckpatron inte är kompatibel med skrivaren. Jag skrattar gott, slår mig för knäna och känner mig lite som en profet av något slag.
Som sig bör ringer jag till kundtjänsten och, återigen som sig bör, möts av en person som hatar allt som har med kundservice att göra. Jag frågar vad jag ska göra åt saken, och får rådet att rengöra det lilla chipet som sitter på patronen.
Installationen funkar. Utskriften gör dock inte detsamma.
För att kunna skriva ut måste samtliga bläckpatroner innehålla färg. Varför i helvete går det inte med bara en svart bläckpatron? Det finns ett alternativ på skrivaren som tillåter mig att bara skriva ut med den svarta bläckpatronen, men alla färger måste fortfarande vara påfyllda.
Vem är så jävla dum att han skapar en maskin kräver tre ytterligare komponenter för att fungera, när de inte ens behöver användas? Det är som att din kropp skulle innehålla fem blindtarmar, men om en plockas bort, då kan du inte röra benen längre. helt otroligt jävla idiotiskt. Hädanefter tänker jag rita av alla mina utskrifter för hand, för att sedan skylla på skrivmaskinsindustrin ifall någon klagar. Det lär nog funka. Eller en bättre idé vore att snickra ihop en egen skrivmaskin i paint, för jag kan lova att den skulle funka bra mycket bättre än samtliga konkurrenter.

Apjävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0