Wolverine

Sitter chefer eller företag och förväntar sig seriöst att man ska komma i tid under den kallare biten av året?
Det känns ju väldigt ologiskt har jag kommit fram till. LiSTeN To tHIs. Hahaha vem fan skriver liten to this? Jag tydligen.

Man vaknar på morgonen, inte särskilt ivrig att jobba, kliver upp och traskar runt i sitt hem oftast barfota (hahaha fråga en fotograf om han barfotar ofta. Nej förresten, gör inte det. Han blir nog arg, eller åtminstone lite butter) och man kommer till sin första insikt; Golvet är iskallt. När man vidare traskar runt, med grusiga ögon och blåaktiga fötter, smyger sig en andra insikt på; Resten av hela hemmet är iskallt. Man kanske lyckas slänga i sig lite frukost, men det är svårt med en magsäck som under de senaste tio minuterna har frusit till is, och vägrar expandera. Helt plötsligt i sin expedition genom det karga vinterlandskap som är ens hem, kommer man tillbaka till sin säng, och märker att den fortfarande är varm, och dessutom ser jävligt inbjudande ut (för att få den rätta känslan skulle jag beskriva det som att vara naken på ishotellet i Jukkasjärvi och helt plötsligt märka att dom har en öppen eldstad med fåtölj och matchande filt i lobbyn.). Man lägger sig i sängen igen, och om man har spotify eller bara god smak i sina skivköp drar man på den här låten (och om man inte tycker att det svänger så kan man dra åt helvete faktiskt). Man försover sig.

Jag känner ju personligen att man under dom här omständigheterna inte behöver vara så noga med att komma i tid till jobbet, men det är ju bara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0