:D

Nyss hemkommen från Stockholms centrala regioner efter en dag i gott sällskap. Elix kom nämligen in från Uppsala för att träffa mig (egentligen hade han lite ärenden att uträtta här, men det behöver vi inte låtsas om) så vi strollade runt lite och kikade saker.
Bl a gick vi förbi en secondhand-butik med inriktning på gamla festkläder, för att införskaffa en vit väst åt Elix. En lagom sjuk upplevelse. Medan han går runt och letar rygglösa västar lägger jag lite busigt ner en tom snusdosa i innerfickan på en kavaj. Jag fnissar förnöjt åt mitt väl genomförda bus, innan jag får reda på att butiken är kameraövervakad, och att kameran är precis bakom mig. Bra där. Helt plötsligt går det in en gammal gubbe i butiken, räcker fram ett blad till tanten i kassan (som för övrigt tydligen är karaoke-mästarinna. Kul för henne.) och säger "Rösta i valet 2010, 9000 kr i månaden. Medborgarlön!" Sen går han ut, varpå tanten slänger lappen direkt. Sjukt kul.
Jag shoppade också loss lite. Jag kom på att jag behöver någon slags adapter ifall jag vill använda mina elektriska apparaturer i japan utan att dom ska brinna upp, så jag hittade mig en World Traveler Adapter 3 (observera att det är den tredje utgåvan. Säkert mycket bättre än den första och andra, helt klart). Det bästa med den - förutom sloganen; Adapt to the World - är att den tydligen ska funka överallt och att den på köpet påminner ganska mycket om en sån här penna med flera färger som man drar ut. Kikar man på hemsidan står det dessutom att det är livstids garanti. Sweet säger jag, för att pengarna tillbaka på en produkt man har använt och lyckats förstöra är en helt genialisk idé.



På dom där reglagen trycker man ut olika pluppar, precis som en flerfärgspenna, för det vet jag.


Kika på Barnhemmet förresten. Det gjorde vi hemma hos Christian, den är skitbra, och skitäcklig. Precis som Christian. HAHA NÄRÅ BARA SKÄMTA LOL!

Det enda som fattas mig nu är min vackraste Rebekka♥
Snart är det torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0