Ritualer

Jag har en ritual.
Det finns få saker jag gillar mer än att införskaffa antingen nya spel eller ny teknologi, men det är inte själva produkten jag gillar mest med att skaffa nytt. Det faktiskt allting som jag gör runt saken som gör det så jävla nice.
Jag tänker ut vad jag vill ha, kollar igenom vilka butiker den finns tillgänglig på och vart man kan få den för ett förmånligare pris, traskar med glatt humör iväg, slänger upp hardcore dollars på kassan och får mig en box där min nya pryl ligger (det måste vara en box, annars känner man sig lite snuvad). Jag traskar sen hem lite fattigare, men sprallig, som ett barn på julafton liksom.
Nu kommer den bästa biten.
Jag letar upp en bra yta (oftast ett stort bord som jag rensar från saker), och fläker upp boxen där. Öppnar förpackningen noggrant och fint. Plockar ut komponent för komponent, om det nu råkar vara så att den består av flera delar, och lägger ut dom fint och välsorterat på, i de flesta fallen, bordet, så att jag senare lugnt och metodiskt kan montera allting. Jag plockar på mig samtliga manualer och pappersgrejor som följer med, och vandrar mot toan och sätter mig där och skiter och läser igenom allt från punkt till pricka. Länge, länge sitter jag där.

Jävligt episkt. Det kan som inte bli så mycket annat när man kan bläddra i sina nya färska manualer och på köpet uträtta det härligaste behovet som finns.

Jag skaffade mig alltså en extern hårddisk igår. 1 TB. 1 TB = 1000 GB. 1000 GB = Fullkomligt sjukt mycket utrymme. Jag har problem att fylla min dator på 120 GB med skit (vilket jag nu iofs har lyckats göra, men det tog ett jävla tag), hur fan hade jag tänkt mig fylla min externa hårddisk? Det är väl kanske lite tanken med att ha mycket utrymme på en extern hårddisk, att man ska kunna lagra allt man känner för, utan att behöva oroa sig för att minnet tar slut.
Jag sitter iaf och pillar hårt på den och försöker att organisera allting på den på ett mycket fördelaktigt sätt, och det är riktigt, riktigt kul. Nu kanske vissa sitter och tänker att det kanske inte låter så jävla kul, men då kan dom dra åt helvete tänker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0