10 - Eller; nu börjar det på riktigt.

Jag har inte sovit en blund inatt. Jag tycker någonstans att jag borde vara van vid hur det känns, eftersom att jag mer eller mindre levde hela mitt liv så förut, men det var väl kanske ett tag sen och jag har nog glömt bort hur det var. För dom som inte vet hur det kan kännas så skulle jag, ganska träffande om jag får säga det själv, beskriva det i följande punkter:
  • Ögonen är så torra att när man blinkar kan man skymta små sandkorn skingras i vinden, från den Gobi-liknande öken som även refereras till som tårkanalen (canaliculus lacrimalis).
  • Din mage slutar fungera i symbios med kroppen, och bestämmer sig för att göra myteri istället. En trött kropp ska inte behöva springa på toa stup i kvarten, det har jag sett i målningar och hört i visor (den som gissar det citatet utan att fuska får 5 kr på låtsas.)
  • Man kan inte tänka. Eller, jo. Man kan, men man vill inte, för att det är alldeles för jobbigt. Nästan jobbigare än det helvete som magen ställer till med.
Med hänvisning till den sista punkten kan jag inte fortsätta den här listan, som skulle kunna göras ganska lång. Men orkar man inte tänka, så blir listor oftast korkade eller korta. Min är naturligtvis alternativ 2.

I övrigt "jobbade" jag min sista dag idag. Jag gick dit, slängde papper, fick nya papper, fikade, kramades, glömde mina nya papper och gick. Jag ångrar litegrann att jag glömde dom nya papprena, för dom ville jag faktiskt ha. Jag ångrar dessutom litegrann att jag ens vistades utomhus idag, för det är cprövkallt och det blåser. Men mest ångrar jag att jag glömde papprena. Jaja.

Innan mina ögon börjar likna någon slags torkad naturgodis med inslag av sandlåda tänker jag sova en stund. Gonatt.






Förresten kom jag på att ett öga är helt sjukt. Det ser ut som en jävligt behaglig toalett. Eller kanske någon fräsig attraktion på ett äventyrsbad. Sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0