14 - Eller; bra idéer, alternativt: Jag tänker mycket.

Två veckor kvar innan jag försvinner från sverige i ett år. Sjukt.
Jag måste ha en försäkring innan jag åker, så jag pratar med min språkresebyrå om det här och dom säger att dom har en försäkring jag kan köpa av dom, och jag tycker att det låter som en bra idé. Jag frågar när den ska vara betald, och dom säger att jag kan betala den när jag får mina pengar av csn, och jag tycker att det låter som en bra idé. Senare på kvällen kommer jag på att jag kanske måste ha något slags bevis på att jag har en försäkring, och jag antar att ett kvitto inte går att få förrän jag har betalat den liksom. Dom har naturligtvis inte öppet på helger, så nu måste jag sitta och fundera på om det här alls går ihop hela helgen. Jag tycker inte att det låter som en bra idé.

Meeeeeen, hur kul är det att bara sitta och fundera över det i två dagar, när jag inte har någon möjlighet att göra något åt det förrän på måndag tänker jag, så jag tänker att jag ska försöka skingra mina tankar med lite tv-spel kanske (alltid en god idé tänker jag). Det var ett tag sen jag spelade dom gamla zelda-spelen så jag tänker att det kanske finns någon skön person som har kirrat så att det går att spela på internet. Jag hittar en sida som verkar lovande, ända tills jag börjar spela. Det är så dåligt att jag inte ens vill börja beskriva det egentligen. Hela spelet är gjort i något gratisprogram, där det inte behövs mer skills än att kunna rita lite i paint egentligen, och musiken är en halvkass remix av Lost Woods. Inte en bra idé. Jag vill inte skriva något mer om det där spelet, så skaffa en egen uppfattning vettja.
The Curse of Waterdeep - Fellowship of Kings verkar det heta dessutom. Bra där(y).

Näe, det var inte min bästa idé idag, så jag funderar på att läsa på litegrann om Jonathan Blow. Honom gillar jag, för han har gjort Braid (en jävligt bra idé). Han har på sin hemsida länkat till en sida med en jättelång transkription (säger man ens så, eller hittar jag på?) av ett tal som Raph Koster höll på något ställe en gång i tiden. Det är lite intressant, ibland. Men jag gillar inte Raph Koster, för jag vet inte vem det är. Så min dag kommer nog mest gå ut på att läsa på om honom, en mycket bra idé.

Sen blir det party. Det är en myycket episk idé.

Pis aut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0