19

Någon sa något någon gång om att det är bra för en själv att ta lite tid och reflektera över sig själv och sånt där, men jag är tydligen inte så bra på det. Jag har aldrig varit särskilt duktig på att ge det här med självreflektion tillräckligt med tid så när jag väl gör det kommer allting på samma gång, och det funkar inte riktigt som Någon någon gång sa att det skulle göra. Tänk er in i en situation där ni ska granska samtliga snöflingor i en lavin. Inte så kul, inte så lätt. Sen har jag iofs föreställt mig den här biten med självreflektion som en stund då man lägger sig ner i något bekvämt, tar på sig läsglasögon, kliar sig själv i sitt långa filosofskägg och yttrar meningar som "Ah, nu förstår jag precis hur jag fungerar" eller "Ja, sannerligen måste det vara så här jag tänkte när jag gjorde si eller så", men så kanske det inte alls ska vara, jag vet inte. Ibland funkar det kanske bara helt enkelt med att låta allting rinna igenom huvudet utan att begrunda precis allting. Bara låta det komma ut från den lilla vrå där det gömmer sig? Som att städa en garderob kanske. Man öppnar dörren och - YAY! Allt som man har tryckt in i garderoben under sina städdagar bara väller över en och lämnar en med känslan av att "nu får jag visst skylla mig själv lite". Näe inte riktigt så. Jag vet inte vad jag skriver längre hahaha, allt bara rinner i min hjärna just nu. Det är så jävla mycket som händer bara, och jag känner att jag inte riktigt har koll på läget. Det känns ungefär som att jag har satt mig på en karusell som jag vet är alldeles för intensiv för mig, och som jag egentligen inte tycker om, men att jag hela tiden har försökt övertyga en annan del av mig själv om att "Det här klarar jag ju visst det", men när åkturen väl sätter igång och jag känner att jag måste slänga mig ur i panik tittar jag vädjande på den föregående delen av mig själv, men han står där och hånler åt mig och säger "Det här hade du inte riktigt tänkt igenom va?", och åkturen fortsätter i ökande tempo.

Det här har jag inte riktigt tänkt igenom tror jag.
Det skulle vara mycket roligare om man fortfarande var liten och någon annan, någon som är vuxen på riktigt, sa åt mig att jag inte hade tänkt igenom vissa saker riktigt, och sen håller jag med och allt är frid och fröjd, jag behöver inte fortsätta. Inget "sen då?".
Barn har för mycket privilegier.

Mitt i allt det här försöker jag dessutom läsa igenom all info om mitt förhoppade boende i Japan, vilket inte heller går som det borde, eftersom att den person som har översatt sidan troligtvis inte hade så höga betyg i engelska. Listig som jag är slänger jag in den japanska sidan i google translate istället och märker till min förvåning att det blir en helt annan översättning på punkten om internet
"The USEN Internet can be connected (There is no extra charge needing)"
lyder den vanliga översättningen av sidan, och jag tolkar det som att internet ingår i priset. USEN är för övrigt ett väldigt fult namn på en internetleverantör.
Google Translate, å andra sidan, säger "USEN Internetanslutning (Tar extra kostnad)". Det här är liksom svårt att tolka på annat sätt än att det kommer att kosta extra. Jaja, det där blir nog bra (Vips så har jag en till sak i min mentala garderob).

"Peace..out!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0