Bananas

Satan vad svårt det skulle vara att komma igång med bloggandet igen efter att man har haft uppehåll i någon vecka bara.
Så, eftersom att jag inte uppdaterat på ett tag får jag helt enkelt ta och summera dom viktigare grejerna som hänt. Man kan t ex börja med nyår.. eller kanske bara julhelgen i spridda skurar av info. Eller.. jag vettefan, nu kommer det iaf, sit tight.

30/12 2009: Jag och fem grabbar samt en tjej åker ut till Handöl för att fira in det nya året i en stuga där.
Jag och Emil hade bestämt oss för att fixa Emils xbox 360, som hade dragit på sig RROD, så vi satte igång att skruva nästan så fort vi kommit in i värmen efter att ha skotrat oss upp till stugan. Det här med att laga tekniska prylar har ju en tendens att skita sig rätt hårt när det är någon i det här gänget som ska försöka sig på det för första gången, så det var inte helt oväntat att vi fick slita i säkert en halvtimme innan vi ens fick upp plasthöljet, som egentligen bara ska ta en halv minut att fixa upp.
Efter att vi har skruvat upp hela skiten tar vi loss dom gamla kylkuddarna och slaskar dit lite kylpasta och 8 st 50-öringar isället. Finemang, allt klart. Synd bara att bilden inte funkar kan man tycka. Det tyckte vi också, så vi skruvade upp den och pillade på lite sladda där inne, och vips så funkade det.
Nu låter det här mycket enklare och smidigare än vad det egentligen var, för det här projektet tog oss hela kvällen minsann.
Följande dag blev alla jättefulla och glada och bastade och åt god jävla maten. Jag och Jonas hade förberett ett skitbra nördquiz, men vi hade glömt att ta med oss skivan till musik-delen, så det sög litegrann, men det var asbra ändå. Also; Jonas spydde mer eller mindre hela natten, det var kul.
Nyårsdagen var inte fullt lika rolig. För första gången i mitt liv hade jag huvudvärk efter att ha druckit. Jävlar vad jag skrattade och gladde mig åt det. Skitbra.
När det sedan blev 2/1 2010 var det -30 grader ute, och bilen vi åkte hem med var skitkall. Inte ballt.

Allt som allt var det ett lyckat nyår.

Efter det har jag inte gjort så mycket annat än att bryta nyårslöften. Eller ja, inte brutit riktigt kanske. Mer skjutit upp litegrann. På obestämd tid. Men jag satte iaf igång med träningen idag, så det är iaf något som går enligt planerna.




Nu ska jag snart vandra iväg mot en helkväll med Nickeshake i Ängsmon. Det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0